Sök i bloggen

Rss | Inlägg

Rss | Kommentarer

Logga in

 

Sökmotoroptimering 2014

17 mars, 2014

Nu var det längesedan bloggen uppdaterades på lejout.se, men det har sina anledningar. Arbetet på NOGA Sökmotoroptimering går framåt och på kontoret i Jönköping pågår febril aktivitet. Vi är 10 personer som arbetar heltid med att få våra kunder att tjäna mer pengar. I arbetet som på många sätt fått en viktig strategisk roll för våra kunder så ingår bland annat sökmotoroptimering, konverteringsoptimering och annonsering med Google AdWords. Dessa olika delar med fokus på kundupplevelsen gör oss till den perfekta strategiska partnern när det gäller att få fler affärer på internet. Vi har flera nya och viktiga samarbetspartners, som Bluerange och Yellon. Just letar vi efter ett kontor i Göteborg där vi kommer etablera ett riktigt bra SEO-team! Jag hoppas du följer vår utveckling under 2014!


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Finns inga =)

Ny webbplats åt Optiker Ullström.

19 november, 2010

Vi har byggt en ny webbplats åt Optiker Ullström i Jönköping. Sajten är dynamisk och bygger på CMS-verktyget WordPress. Användarvänligt, snyggt och tydlig! Vi har som vanligt fokuserat mycket på sökmotoroptimering. Webbplatsen är byggd på ett sätt som vi vet uppskattas av sökmotorerna.



Just nu kör de dessutom ett förmånligt linserbjudande på kontaktlinser. Med den nya webbplatsen kan du boka din linsundersökning, synundersökning och ögonhälsoundersökning online.


Företagsblogg.

Ett krav var att de enkelt skulle kunna publicera nyheter där användarna själva skulle ges möjlighet att tycka till och kommentera. Vi har därför tagit fram en företagsblogg. Där kommer de senaste nyheterna att kommuniceras. Nya produkterbjudanden och kampanjer etc. Dessa nyheter återfinns i sammanfattat format även på startsidan för den vanliga hemsidan. På så sätt länkas blogg och hemsida samman på ett naturligt sätt!



Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , ,

SEO för specialisttryckeri i Göteborg.

20 oktober, 2010

Scan-Figus AB är ett special-tryckeri med inriktning på etiketter, biljetter och märkning. Det handlar om etiketter för förpackningssystem, batchetiketter och värmehäftande etiketter, men även produkter för prismärkning och datoriserad märkning inom industrin. Förutom att vi bland annat trycker etiketter, säljer vi också fraktetiketter för omgående leverans.


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , ,

Mera företagsbloggar!

10 juni, 2010

Lejout Design har, i samarbete med Mediastorm, producerat en affärsmodellblogg åt Cordial. En snygg design som harmoniserar väl med företagets befintliga webbplats cordial.se. Vi har dessutom länkat in bloggnyheterna på företagets hemsida så att man hela tiden får reda på vad som kommuniceras via bloggen.



Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , ,

God fortsättning!

5 januari, 2010

Vi vill tacka alla våra kunder för gågna året och samtidigt passa på att önska en god fortsättning!
Vi kör givetvis på som vanligt med sökmotoroptimerade webbplatser, webbshoppar, bloggar etc.


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar:

Till dig som söker praktikplats!

10 november, 2009

Vi får in väldigt många förfrågningar just nu, vilket givetvis är kul!
I dagsläget har vi dock mycket hög belastning vilket innebär att vi inte har möjlighet att ta emot några praktikanter just nu. Under hösten och vintern har vi vår mest aktiva period, och det finns helt enkelt inte en sekund över.
När det gäller praktikplatser så är ju trots allt tanken att du som praktikant ska känna att du får ut något av din praktikperiod, samtidigt som du även ska bidra med något.
Vi tror och hoppas att du hittar ett företag som i dagsläget är bättre lämpat för dig!
Lycka till!


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar:

Ny hemsida och logotyp för StädLyx i Jönköping.

4 november, 2009

Idag kan man faktiskt få hjälp med städningen hemma till ett riktigt bra pris, i och med avdraget för hushållsnära tjänster. Vi har designat och sökmotoroptimerat en ny hemsida till StädLyx.


StädLyx är en nystartad städfirma i Jönköping, och tillhandahåller tjänster såsom; flyttstädning, trappstädning, städning i hemmet, kontorsstädning och fönsterputs!


Verkar grymt lockande att lägga ut städningen hemma för 149kr / månaden! Jag ska ta mig en ordentlig funderare på det, men visst vore det grymt skönt att slippa?


Hur som helst valde en färglad profil som vi tycker stämmer bra överens med företagets profil. En ny fräsch hemsida och logotyp!


Besök gärna sajten; www.stadlyx.se



Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , ,

Ny design åt Tabergs Fastighetsservice.

2 september, 2009

Med rotavdraget betalar du som privatperson bara 175 kr / tim för att få ett snyggt golv – professionellt inlagt.


Grymt bra erbjudande, eller hur?


Vi hjälper Tabergs Fastighetsservice med marknadsföring. Här ser du ett utskick i A5.


tabergs fastighetsservice
 


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: ,

Bra nyskapande reklam.

28 maj, 2009


Kolla in den här reklamen från Adobe. Riktigt bra.


Andra intressanta bloggar om: , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: ,

Ny meny-design åt Restaurang Hemma.

17 februari, 2009


Ny design åt Restaurang Hemma. Vi har i samarbete med Mediastorm PR-byrå tagit fram ett nytt menykoncept åt Jönköpings i särklass finaste restaurang. Menyerna bygger på ett fotoalbumskoncept, där vi just nu har ett tema med lokala konstnärer.
Förutom restaurangens fina a´la carte-meny kan jag även rekommendera AfterWork-maten som är riktigt bra.

Andra intressanta bloggar om: , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , ,

Flash åt ModArt Design.

10 november, 2008

Vi har designat flash åt möbelföretaget ModArt Design. ModArt designar och tillverkar snygga designmöbler med attityd.


Om flash och sökmotoroptimering. För och nackdelar.


När det gäller sökmotoroptimering är det ingen bra idé att använda flash i menyer och i intron. Om man däremot använder flash istället för en bild gör flashvideon dock ingen skada alls. Det kan i vissa fall vara okej med ett flash-intro under en mycket kort och begränsad tid, som tex under en pågående kampanj. Kontakta oss så berättar vi mer!



Andra intressanta bloggar om: , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , ,

Sökmotoroptimering i reklambranschen.

28 oktober, 2008

Jag har många gånger tjatat om att reklambranschen, framförallt reklambyråerna, måste öppna ögonen när det gäller marknadsföring på internet. Reklam alltså. Fast på internet. Nu skriver tom Linda om SEO i SvD. =)


Men visst är det märkligt att själva målet med reklam och marknadsföring helt verkar har glömts bort ? För vad är egentligen målet? Det är nog inte dumt att påminna sig själv om det lite då och då! =)
1. Är målet att bygga den häftigaste hemsidan med den tuffaste webbdesignen? Hur många av dina potentiella kunder letar efter den snyggaste och häftigaste webbsidan ? Inte många om jag får ge mig på en gissning.


2. Är målet att göra en så häftig reklam att du kammar hem det mest åtråvärda reklampris som finns då?  Nej, inte det heller!


Målet måste ju självklart vara att öka lönsamheten för kunden! Ingenting annat.


I en artikel i SvD skriver Linda Skugge alltså om sökmotoroptimering. Häftigt tycker jag. Hon har faktiskt förstått en hel del av vad det egentligen handlar om.


Hon skriver lite förvånat:


Det finns sajter som Jim har sökordsoptimerat som sedan fördubblat omsättningen. Jag är helt berusad av denna nya information.


Hon syftar givetvis på SEO-konsulten Jim Westergren.


En fördubbling av omsättningen alltså! DÅ har man lyckats. Det är DET reklam handlar om. Men sökmotoroptimering blir tyvärr lätt lite småflummigt. Vad betalar man för? Vad får man? Och hur mäter man förbättringen?


Ja, här gäller det att vara tydlig. Det gäller att veta exakt vad man är ute efter. Inte bara; Javisst, optimering är bra. Jag beställer! Det är som Marcus Westberg skriver. Skulle man be en hantverkare att komma hem och ”fixa ett rum” så skulle rummet med all säkerhet inte bli som man tänkt sig. Oavsett om det handlar om en felmönstrad tapet eller en felfärgad matta.


Det gäller därför att vara tydlig. Väldigt tydlig. Då är SEO grymt effektivt. Vi på webbyrån Lejout Design bygger sökmotorvänliga webbplatser. Att inte göra det är inte seriöst.


Linda skriver såhär:


Efter många mail fram och tillbaka så känner jag mig lite kaxigare vad gäller SEO. SEO handlar alltså om att optimera sin hemsida och göra den populär så att den rankar högt på sökmotorer.


Precis!


Andra intressanta bloggar om: , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , ,

Nya webbläsaren Google Chrome och Google…

5 oktober, 2008

Tidigare har jag skrivit lite om fördelarna och nackdelarna med Internet Explorer 8 som på allvar tar upp kampen med FireFox 3. Nu tänkte jag fortsätta på det spåret och lämna ett litet snabbreferat av Google Chrome.



Banbrytande?

Lite banbrytande är den nog allt. De är inte direkt dumma, utvecklarna på Google. Chrome är en smart webbläsare som i många avseenden lyckas med det där lilla extra. Med små och smarta funktioner lyckas den underlätta flertalet moment – iallafall för mig. Den sparar mig helt enkelt tid.


En av dessa småfunktioner är adressfältet som visar föreslagna sökord samtidigt som man skriver. En annan smart detalj är startsidan som visar thumbnails av de mest besökta sidorna. Smart tycker jag!


Dock bör du vara medveten om vissa saker. När du använder Chrome har Google rättigheter att skicka iväg all information om dig till sina partners. Information om hur du surfar, vad du handlar och vad du gillar. Kort och gott hur du beter dig på nätet.


Tyvärr slukar Google Chrome mycket minne.

Men den största nackdelen är ändå minnesdelen. Trots att Crome är hyfsat ”snabb” i uppstart så slukar den orimligt mycket minne. Men även här har de varit smarta. Varje flik har nämligen sin egna process i aktivitetshanteraren. Det innebär att du enkelt kan se vilken sida som slukar mest minne. Oerhört smart måste jag säga.
Betyg 3 av 5. =)


Läs vidare:


1. Ladda ner Google Chrome här.
2. Kort information om Chrome.


Andra intressanta bloggar om: , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , ,

Webbproduktion och sökmotoroptimering åt Plexor AB.

12 september, 2008

En ny, sökmotoroptimerad webbplats för IT-konsultföretaget Plexor AB. Plexor är ett plattformsoberoende IT-konsultföretag som arbetar med tjänster för systemunderhåll, databasintegration och säkerhet. Eftersom de specialiserat sig på att förstå gränslandet mellan olika databaser och operativsystem, spelar det inte någon roll vilka serveroperativ eller databassystem kunden använder.


Vi tycker det känns som en genomtänkt affärsmodell, och tror helt klart att det är så det kommer se ut i framtiden. Man ska ju inte behöva byta ut ett system man är van vid som dessutom fungerar bra.



Sökmotoroptimering, design och copywriting. Besök Plexor.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , , , , , , , ,

Nya webbläsaren Internet Explorer 8 tar upp kampen med Firefox 3.

3 september, 2008

En ny häftig funktion med Microsofts nya webbläsare Internet Explorer 8 är att du via en inställning kan göra dig helt anonym. Något som inte direkt annonsaktörerna gillar. Det innebär nämligen att de inte har någon information om vem du är. De vet bara att en person besöker en webbplats, men de har ingen aning om personens ålder, intressen och köpvanor. Detta innebär bland annat att de får svårare att leverera träffsäkra annonser till oss användare.


En fördel med funktionen är att du kan surfa helt anonymt. Ingen vet någonting om vem du är, vilket givetvis kan ses som en fördel ur integritetssynpunkt.


Internet Explorer 8 klarar Acid 2.

Internet Explorer 8 har klarat Acid2, som är ett komplext renderingstest utvecklat för att pröva webbläsares förmåga att rendera webbsidor enligt HTML- och CSS-specifikationerna. Eftersom Internet Explorer klarade Acid2-testet menar Microsoft att den kommande versionen av webbläsaren följer vedertagna webbstandarder. För tillfället är det bara Mac OS X-webbläsarna OmniWeb och Safari, den norska webbläsaren Opera samt testversionerna av Firefox 3 som har klarat testet.


Jag tror det här kan bli riktigt bra!


Även Google har lanserat en egen webbläsare, givetvis för att försöka konkurrera med Internet Explorer 8 och FireFox 3.


Läs mer om nyheten på IDG och DN.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , ,

Ny design åt Aqua Dinner & Drinks – restaurang Jönköping.

13 juli, 2008

Ny design åt Aqua Dinner & Drinks. Till restaurang Aqua Dinner & Drinks kommer du som vill ha ut lite mer av ditt restaurangbesök. På Aqua serveras de trendigaste drinkarna och de godaste vinerna. Ska du ut och äta lunch i Jönköping har du nu ytterligare ett bra alternativ. Aqua – Dinner & Drinks.


Kolla in den skönaste restaurangen i Jönköping.



Andra intressanta bloggar om: , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , ,

Kan någon översätta det här till Ryska, tack.

11 juli, 2008

Ja, det kan vi.


Vi arbetar som bekant mycket med texter och budskap. Vi arbetar hemskt gärna med webbcopy. Webbcopy är text för webben. Texten är då anpassad både efter besökaren och sökmotorerna.


Nu översätter vi mellan svenska och ryska.

Sedan tidigare har vi arbetat med översättning mellan en rad olika språk. Nu erbjuder vi även översättning mellan svenska och ryska. Självklart erbjuder vi även webbcopy på ryska. Kontakta oss så berättar vi mer.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , ,

Såhär lyckas du med webbcopy och text för webben! DEL 3.

5 juli, 2008

Tidningar är bra på mycket. Men ett moment som många tidningar faktiskt fortfarande bommar är rubrikerna. Huvudrubrikerna är oftast väldigt bra, men underrubrikerna lockar sällan till fortsatt läsning.


Här gäller det att skriva en rubrik som får betraktaren att läsa vidare. Oavsett om det handlar om webbcopy eller vanlig text så handlar det om att få läsaren att läsa.


Hur skriver man en bra rubrik då?

1. Var absolut inte rädd för att rubriken ska bli för lång. Skriv en längre rubrik om du vill. Det är inte alls fel och det lättar dessutom upp texten mycket eftersom långa rubriker innebär mer luft, rent grafiskt.


2. Rubriken måste givetvis ha med texten att göra, men det gäller att va lite smålurig. En variant är att tänka lite som kvällstidningarna gör när de sätter sina huvudrubriker.


3. Nyckelorden måste givetvis finnas med i rubrikerna. Ett textstycke som handlar om webbcopy måste givetvis har rubriker som innehåller ordet ”webbcopy”.


4. Använd rubriker ofta. Hellre lite för ofta än tvärtom. Finns det nåt värre än att hamna på en sida med stora tunga textblock utan uppehåll?


5. Om du ger bort nåt så använd ett udda nummer. Det kan även handla om ”11 gratis tips för att lyckas med webbcopy”. Välj inte siffran 10 eller 100 eller liknande, utan välj ett udda tal. Undersökningar visar att fler intresserar sig om det är en udda siffra.


Läs även ”Såhär lyckas du med webbcopy del 1″ och” Såhär lyckas du med webbcopy del 2.”


Andra intressanta bloggar om: , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , ,

Ansiktsbehandling, Massage eller Kroppspeeling? Lejout Design har skapat ny marknadsföring åt Thermal Classic Spa.

25 juni, 2008

Ny marknadsföring åt Thermal Classic Spa i Trollhättan.


Som första salong i Sverige har de möjlighet att erbjuda det senaste inom hudvård genom det nya märket ”ILCSI” med revolutionerande idéer och behandlingar. Läs mer om massage och kroppspeeling på deras webbplats. Just nu kör de en kampanj på en rosinpackning. Ja, det låter lite udda kanske. Men det är det inte. Det handlar helt enkelt om en kroppsinpackning med lugnande och avslappnande effekt.


Eller varför inte pröva en ansiktsbehandling med deras egna märke ILCSI Beatifying Herbs från Ungern.



Andra intressanta bloggar om: , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , ,

TOLV (12) ruskigt bra copywriting-tips.

24 juni, 2008

12 riktigt bra tips för en bättre copywriting.



Andra intressanta bloggar om: , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , ,

Såhär lyckas du med webbcopy och text för webben! DEL 2.

12 juni, 2008

Se även såhär lyckas du med webbcopy DEL 1.


Det finns många tips och tricks att ta till när man skriver webbcopy. Håll dig till ämnet. Om du har en sida om begagnade bilar, så prata bara om det och sådant som hör till.


Webbcopy handlar om att välja ett relevant ämne.

Om du har en blogg om försäkringar, så välj exempel om bilförsäkringar, sjukförsäkringar, tilläggsförsäkringar eller reseförsäkringar. Välj något som är relevant för dig att skriva om. Om du behöver berätta någonting, eller förklara någonting genom att använda dig av en liknelse eller ett exempel. Använd inte ett exempel som inte har något med din sida att göra. Välj istället ett exempel som är relevant för dig. Det gäller att vara smart och tänka på dessa bitar om du verkligen vill lyckas med webbcopy och copywriting.


Läs om webbcopy del 3.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , ,

Såhär lyckas du med webbcopy och text för webben! DEL 1.

11 juni, 2008

För det första måste man inse att webbcopy kan innebära att man får kompromissa en del med texten. Man behöver till exempel bättra på densiteten för nyckelorden. Nyckelorden är de orden som den aktuella sidan handlar om. Om du skriver ett blogginlägg om stilguider, så måste ordet ”stilguide” förekomma i texten – flera gånger.
I det här fallet skriver jag ett inlägg om webbcopy och hur man lyckas med webbcopy, så här är det viktigt att just det ordet förekommer ofta i texten. På så sätt tycker sökmotorerna att det här blogginlägget är relevant för ordet webbcopy.


Men glöm inte bort att det trots allt är människor som ska läsa din text. En webbplats som bara rabblar upp vissa ord funkar inte alls. Dessutom är sökmotorerna duktiga på att läsa av sidan som spam.


Så kom ihåg, skriv text med bra flyt i. Ett sätt att lyckas är att först skriva en helt vanlig copywriting-text. När du sedan går igenom texten kan du lägga till dina nyckelord på rätt ställen. Det är ett bra sätt att sökmotoroptimera sin text.


Se även; Såhär lyckas du med webbcopy del 2.


Lycka till.

Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Vad är det med Reklambyråer och kampanjsajter?

31 maj, 2008

Har gjort lite research och kollat upp lite kundcase som våra konkurrenter skyltar med på sina webbplatser. Jag gjorde en snabbsökning på ”reklambyrå jönköping” på google, och gick sedan igenom de byråer som jag fick upp i sökträfflistan.


Att reklambyråerna i den här stan tyvärr har dålig koll på hur man bygger en webbplats var i och för sig ingen nyhet.
Men vad är poängen med alla dessa kampanjsajter? Det finns ju inte ett enda rätt med dem;


1. De är nästan alltid 100% Flash, vilket innebär att ca noll (0) personer kommer att hitta till sidan via sökmedia. Hur tänker man här?


2. Många gånger producerar en reklambyrå reklam till; tyckta medier, teve och radio. Visst. Jättebra. Men kundens webbplats då? Och här pratar vi i vissa fall kunder som har webbplatser som härstammar från tiden då Skåne var danskt. Trots detta görs ingenting. Nej, webbplatsen låter man bli. Istället bygger man en kampanjsajt (givetvis helt i Flash).


Om inte reklambyråerna snart förstår vad de håller på att missa så lär kunderna göra det. Och när kunderna gör det, ja då är det antagligen för sent.
Gratis tips;


1. Använd inte Flash som struktur till någon sida.


2. Prioritera kundens webbplats. Väldigt många söker sig idag till produkter och tjänster via internet. Givetvis måste man lägga beslag på dessa kunder.


3. Marknadsföring på internet. Värt att kolla på!


4. Sökmotoroptimering. Köp in tjänsten och optimera era kunders webbplatser.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ny design åt Willoch Management Consulting.

14 maj, 2008

En helt ny webbplats åt ett företag som är världsledande inom sitt område. Willoch Management Consulting arbetar bland annat med Service Oriented Architectures (SOA) och Business Model Innovation. Ett riktigt spännande område. Här var det viktigt med en proffsig sajt. Enkelt, stilrent och snyggt.


Willoch Consulting


Sajten är producerad i samarbete med Mediastorm PR-byrån i Jönköping.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , ,

Sökmotoroptimering ger snabba resultat.

14 maj, 2008

Vi märker snabba resultatförbättringar genom att bygga korrekta webbplatser. Förutom att de är semantiskt korrekt uppbygga så är de byggda på ett sätt som gör det enkelt för sökmotorerna att hitta och läsa av sidan.


Sidan brinklandia.se har visat stora framsteg på kort tid, endast genom on-page sökmotoroptimering. Än en gång får vi bekräftat hur viktigt det är att bygga sökmotoranpassade webbplatser. Mediabyrån Brinklandia placerar sig nu bra på sökord som sökmedia, vägledande media, medierådgivning. Sajten placerar sig även bättre och bättre på sökord som mediabyrå och bluffaktura.


Sökmotoroptimerade webbplatser.

Lejout Design använder aldrig frames eller tabeller utan endast ren kod, som designas och formateras med CSS.


Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , , , , , , , , , ,

Ny webbplats åt Brinklandia mediabyrå.

22 april, 2008

Brinklandia är en mediabyrå som erbjuder koordinerings- och rådgivningstjänster inom vägledande media (sökmedia) och marknadsföring på internet. Mediabyrån Brinklandia fungerar som ett filter mellan företaget och reklamföretagen.


Brinklandia Mediabyrå

Andra intressanta bloggar om: , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , ,

En nischad blogg om försäkringar.

10 april, 2008

Vi har sett att nischade bloggar på kort tid rankas riktigt bra på nischade sökord. En helt ny nischad blogg om försäkringar är försäkringsbloggen.se. Där finns att läsa om elektronikkedjornas onödiga tilläggsförsäkringar, miljövänliga bilar och mobilförbud.


En blogg om försäkringar.

Andra intressanta bloggar om: ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , ,

Franklin Media – enkelt & snyggt med en tydlig navigering.

9 april, 2008

Ny webbplats åt Franklin Media.


För att fånga betraktarens uppmärksamhet gäller det att lyckas sticka ut i mängden. Franklin Media hjälper dig att utforma och regissera ditt budskap, så att det får bästa möjliga effekt och genomslag. Vi visar vägen för att nå ut och ser till att ni utmärker er och syns med era produkter och tjänster.



På franklinmedia.se kan du bland annat läsa om; utställningar och expo, foto & film och trycksaker.


Andra intressanta bloggar om: , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , ,

Ny webbdesign åt restaurang Velvet Lounge i Jönköping.

2 april, 2008

Oavsett om du vill koppla av i stans skönaste fåtöljer, äta mat, eller ta en afterwork med dina kollegor så är Velvet Lounge ett skönt hak. Genomtänkt inredning och snygg design är det första jag tänker på när jag besöker stället.


Kolla in deras nya visuella webbplats. Ät en bit mat på Velvet Lounge restaurang i Jönköping.

Vill du veta vad som händer på velvet just nu så ska du definitift klicka dig vidare till loungebloggen. Där hittar du aktuell information om vad som händer på Velvet just nu. Vi ses på Velvet.

Andra intressanta bloggar om: , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , ,

Vad är RSS? Det här är fördelarna med RSS.

1 april, 2008

RSS ( Really Simple Syndication ) är ett nytt (för de flesta) sätt att hålla sig uppdaterad av vad som händer på dina favoritsajter


Favoritsajter ja, för du använder väl ”favoriter” ? RSS är ett nytt, bättre sätt att hålla sig uppdaterad. Den stora skillnaden mot favoriter är att du slipper surfa runt och kolla om sajterna du regelbundet läser har uppdaterats. Din RSS-läsare sköter detta per automatik och ger dig information såfort någon av de sajterna vi bevakar uppdateras. Smidigt va?


Här är en film som beskriver fördelarna med RSS ännu tydligare.



RSS betyder faktiskt flera saker beroende på om det handlar om RSS 2.0, 1.0 eller tidigare. Nu för tiden brukar man endast säga att det betyder ”really simple syndication”. Här är de andra betydelserna;


* RDF Site Summary (RSS 1.0 and RSS 0.90)
* Rich Site Summary (RSS 0.91).


Andra intressanta bloggar om: , , , , , , , , ,


Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
Taggar: , , , , , , , , ,