Vad är det med Reklambyråer och kampanjsajter?
31 maj 2008
Har gjort lite research och kollat upp lite kundcase som våra konkurrenter skyltar med på sina webbplatser. Jag gjorde en snabbsökning på ”reklambyrå jönköping” på google, och gick sedan igenom de byråer som jag fick upp i sökträfflistan.
Att reklambyråerna i den här stan tyvärr har dålig koll på hur man bygger en webbplats var i och för sig ingen nyhet.
Men vad är poängen med alla dessa kampanjsajter? Det finns ju inte ett enda rätt med dem;
1. De är nästan alltid 100% Flash, vilket innebär att ca noll (0) personer kommer att hitta till sidan via sökmedia. Hur tänker man här?
2. Många gånger producerar en reklambyrå reklam till; tyckta medier, teve och radio. Visst. Jättebra. Men kundens webbplats då? Och här pratar vi i vissa fall kunder som har webbplatser som härstammar från tiden då Skåne var danskt. Trots detta görs ingenting. Nej, webbplatsen låter man bli. Istället bygger man en kampanjsajt (givetvis helt i Flash).
Om inte reklambyråerna snart förstår vad de håller på att missa så lär kunderna göra det. Och när kunderna gör det, ja då är det antagligen för sent.
Gratis tips;
1. Använd inte Flash som struktur till någon sida.
2. Prioritera kundens webbplats. Väldigt många söker sig idag till produkter och tjänster via internet. Givetvis måste man lägga beslag på dessa kunder.
3. Marknadsföring på internet. Värt att kolla på!
4. Sökmotoroptimering. Köp in tjänsten och optimera era kunders webbplatser.
Andra intressanta bloggar om: reklambyrå, reklambyråer, webbyrå, webbyråer, sökmotoroptimering, kampanj, kampanjsajter, kampanjsiter, flash, webbplats, hemsida, webbsida, webdesign, skåne, danmark, reklambyrå jönköping, sökmedia
Taggar: danmark, flash, hemsida, kampanj, kampanjsajter, kampanjsiter, reklambyrå, reklambyrå jönköping, reklambyråer, skåne, sökmedia, Sökmotoroptimering, webbplats, webbsida, webbyrå, webbyråer, webdesign